Întrebări frecvente

Ce este psihoterapia?

Scopul principal al psihoterapiei este acela de restructurare a clientului în vederea modificării reacțiilor, emoțiilor, comportamentelor, gândurilor distructive și dezadaptative care interferează major în viața clientului, împiedicându-l pe acesta să trăiască în armonie cu el însușii și cu ceilalți. Relația dintre psihoterapeut și client este una de parteneriat și înțelegere. Clientul este susținut și ajutat în a se cunoaște pe sine, în a își identifica problemele și a le rezolva. În cadrul ședințelor de psihoterapie scopul este explorarea interioară, scoaterea la lumină a problemelor bine ascunse, cunoașterea mai profundă a Sinelui, rezolvarea vechilor probleme, schimbarea tipului de răspuns comportamental ce îți perturbă existența, tratarea suferinței interioare. Durata întâlnirilor variază în funcție de client deoarece fiecare persoană este unică și are propriul ritm interior care face ca înțelegerea, implementarea și luarea deciziilor să fie diferite ca interval de timp.
Scopul final al ședințelor de psihoterapie este să te simți mulțumit de tine, să fii fericit, să te reechilibrezi emoțional și să ai puterea să te adaptezi optim în fata greutăților vieții.

De asemenea atingerea obiectivelor stabilite la începutul întâlnirilor, restructurarea armonioasă și sănătoasă a personalității, dobândirea abilitaților de adaptare creativă, confruntare și rezolvare a problemelor, puterea de asumare a responsabilității pentru deciziile luate, atingând astfel un nivel superior de maturizare afectiva si spirituală, deblocarea energiei psihice si fizice, puterea de autoanaliză, orientarea către viață, propriile valori și idealuri, găsirea fericirii interioare și echilibrului emoțional, toate acestea fac parte din obiectivele procesului psihoterapeutic.

La prima ședință individuală pe care o vom avea ne vom cunoaște mai bine, îmi vei spune care este motivul pentru care îți dorești colaborarea cu mine, vom discuta despre dificultățile cu care te confrunți în acest moment, dar și despre trecutul tău, vom stabili obiectivul terapiei tale, vei afla mai multe despre activitatea mea și te voi ghida astfel încât să începi propriul demers de autocunoaștere. În această primă ședință voi culege informațiile necesare terapiei tale și este posibil să fii rugat/rugată să completezi anumite fise sau chestionare, pentru a te putea ajuta să pornești pe drumul soluționării problemelor existente.

După primele şedințe terapeutul și clientul ajung să aibă o relaţie bazată pe încredere, acesta fiind contextul în care procesul de schimbare și de creștere poate sa înceapă. Terapeutul cunoaşte acum majoritatea detaliilor relevante despre client și obiectivul terapiei și este pregătit să stabilească un plan terapeutic, ținând cont de unicitatea fiecărui client în parte. De asemenea clientul este deja familiarizat cu modul de lucru al terapeutului și poate decide dacă continuă sau nu. Clienții nu sunt obligați să continue terapia după prima ședință introductivă și pot întrerupe programul în orice moment.

Nu există un răspuns potrivit pentru această întrebare. Totul depinde de ceea ce TU îți dorești să obții și de cătă energie, timp și investiție financiară ești dispus(ă) să dedici acestui scop. Din experiența mea, pot să-ti spun că cea mai potrivită frecventa este de 1 ședință /săptămână. Ne putem întâlni și mai rar, însă nu recomand acest lucru. Studiile arată ca terapia cu o frecventa de 1 ședință/ săptămână, este cea mai eficientă, cu rezultate rapide și stabile. TU ești cel/cea care va stabili frecvența ședințelor, în funcție de criteriile menționate mai sus cat și în funcție de motivația pe care o ai pentru a obține rezultate cât mai rapide. În cazul în care timpul sau programul nu îți permit să te deplasezi, poți opta pentru ședințele de terapie online prin intermediul platformei Skype, la fel de benefice ca și sesiunile individuale, realizate față în față.

Fiecare persoană e unică, precum și fiecare situație cu care se confruntă e diferită, însă, majoritatea oamenilor resimt o schimbare, încă din timpul primei ședințe. Toți sesizează o diferență și pleacă de la întâlnire mult mai liniștiți, ușurați de poverile cu care au venit la început. Însă, pentru a se interveni terapeutic într-un mod profund și complet, în funcție de complexitatea situației tale, în general este nevoie de mai multe sesiuni.  Numărul total al ședințelor individuale alocate unui demers terapeutic variază în funcție de:

  • obiectivul tău (de ex. tratarea unei depresii severe implica mai multe ședințe față de eliminarea unei dependente);
  • încărcătura emoțională asociată experiențelor de viață trăite - background-ul tău emoțional, cu alte cuvinte;
  • potențialul tău interior (deschidere, motivație, abilitatea ta de relaxare, perseverența, flexibilitate, nivelul  dezvoltării inteligentei tale intelectuale, emoționale și spirituale).

Tarife
Iată toate detaliile de care ai nevoie privind costurile serviciilor de consiliere/psihoterapie.
  • Consiliere psihologică/psihoterapie individuală - 100 lei/ședință – 50 de minute
  • Consiliere psihologică/psihoterapie de cuplu: 120 lei/ședință – 90 de minute
  • Consilierea psihologică de grup: cost variabil, specificat la fiecare grup în parte
  • Psihoterapie de familie – 120 lei/ședință – 90 de minute

Tarifele sunt valabile atât pentru ședințele individuale față în față, cât și pentru cele online. Ședințele se achită în lei, indiferent de opțiunea de plată. 

Opțiuni de plată

1. Cash – la fiecare ședință
2. Plata online
Deliadanea.ro acceptă plata pentru servicii folosind serviciile procesatorului de carduri Netopia MobilPay - www.mobilpay.ro. Cardurile acceptate pentru plăţi sunt: MasterCard, Visa, Visa Electron si Maestro.
De ce sa plătiţi online?
Rapid - nu mai trebuie să mai faceţi un drum până la bancă, în cazul în care nu puteţi face ordine de plată online;
Uşor - durează mai puţin de un minut pentru a face o plată
Sigur - tranzacţia se derulează pe platforma securizată Netopia MobilPay;
Fără comisionare bancare suplimentare, în comparaţie cu ordinele de plată;
Disponibil oriunde în lume, chiar şi atunci când nu sunteţi în ţară şi nu aveţi un sistem de tip mobile banking. Dacă alegeţi să plătiţi online, veţi primi pe email un link care vă va redirecţiona către pagina de plată mobilPay.
Pentru finalizarea corectă a tranzacţiei, trebuie să furnizaţi codul cardului (toate cifrele din cele patru grupe de pe faţa cardului, fără spaţii), data de expirare şi ultimele trei cifre de pe spatele cardului inscripţionate pe banda cu semnătura dumneavoastră (în funcţie de card, pot lipsi). Indiferent de valuta pe care o aveţi în cont, tranzacţiile se fac in lei. Procesarea datelor de card se face în mod exclusiv prin intermediul platformei MobilPay. Sistemul de plată este securizat la cele mai înalte standarde, inclusiv 3D Secure.
Pentru plăţile efectuate cu cardurile de debit sau de credit emise sub siglele VISA (Classic si Electron) și MASTERCARD (inclusiv Maestro) este folosit sistemul '3-D Secure' elaborat de aceste organizaţii, care asigură tranzacţiilor on-line acelaşi nivel de securitate ca cele realizate la bancomat sau în mediul fizic, la comerciant.
Deliadanea.ro nu solicită şi nu stochează nici un fel de detalii referitoare la cardul dumneavoastră.
După efectuarea plăţii, în maxim 24 ore (de regulă 2-4 ore) veți primi detaliile referitoare la serviciul solicitat în căsuța electronică, pe adresa de email de conversație.
3. Plata bancară
O altă modalitate de plată convenabilă şi rapidă este prin alimentare card/virament bancar într-un cont a cărui date le veţi primi prin email.
După achitarea contravalorii, veți confirma acest lucru fie prin scanarea actului doveditor, fie telefonic, După efectuarea plăţii, în maxim 24 ore (de regulă 2-4 ore) veți primi detaliile referitoare la serviciul solicitat în căsuța electronică, pe adresa de email de conversație.
Dacă ești hotărât/ă să aduci îmbunătățiri majore vieții tale într-un spațiu unde primești înțelegere, profesionalism, dedicare și experiență contactează-mă! 

Înainte de a solicita o programare te rog să parcurgi pagina ”Termeni și condiții” și ”Întrebări frecvente” de pe site și să iei în considerare următoarele aspecte:

  • Te asigur de întreaga mea disponibilitate pentru intervalul orar pe care îl programezi alături de mine. În acest sens, ședințele la care clientul întârzie se achită integral, aceasta fiind o dovadă a respectului reciproc. De asemenea timpul alocat ședinței nu se recuperează.
  •  În cazul în care nu poți onora o ședință deja programată, este necesar să mă anunți cu 48 de ore înainte, pentru anulare sau reprogramare
  • Anularea sau reprogramarea ședinței agreate de comun acord se face cu minim 48 de ore în avans, iar ședința respectivă nu va fi taxată. Timpul rezervat ție îți aparține, iar pentru că foarte rar reușesc să programez pe altcineva în locul tău în mai puțin de 24 de ore, ora respectivă pentru mine, este pierdută. Excepție fac situațiile neprevăzute, în aceste situații voi fi anunțată telefonic.
  • Dacă nu anunți anularea, reprogramarea sau neprezentarea la o ședință vei achita costul ședinței integral. De ce?

Din 3 motive:
1. Vreau sa lucrez doar cu persoane hotărâte și determinate să facă schimbări în viața lor;
2. Terapia funcționează doar pentru persoanele serioase, care își asumă responsabilitatea pentru schimbările pe care și le doresc în viața lor;
3. În ora respectivă o altă persoană ar putea beneficia de ajutorul meu. Suntem astfel 2 persoane a căror timp resimte consecințele alegerilor tale.
Dacă dorești să-ți fiu alături în această perioada dificilă însă nu te poți deplasa sau locuiești în alt oraș sau în altă țară, poți opta pentru consilierea psihologică/psihoterapie prin Skype sau alte programe gratuite, în aceleași condiții menționate pe acest site.
Îmi rezerv dreptul de a decide să fac muncă voluntară neplătită acolo unde consider eu de cuviință și în condițiile pe care le aleg de bună voie, punându-mi la dispoziție timpul, munca, pregătirea teoretică și practică.
Dacă din considerente personale neprevăzute nu voi putea să-ți acord atenția mea, în condițiile stabilite de comun acord, te voi anunța telefonic și vom stabili de comun acord reprogramarea ședinței, sau, după caz, restituirea contravalorii serviciului contractat, achitat în avans.
Te încurajez să aduci în discuție orice preferință legată de timpul de lucru, zi sau ora preferată pentru terapie.